Catalunya és un lloc especial. I molt em temo que a partir del novembre de 2006 encara ho serà més. Aquest és un espai per compartir impressions, informacions i sensacions sobre el present i el futur d'aquest país on ens ha tocat viure.

08 de febrer, 2007

Flipa

Algú em diu amb veu baixa i a l'orella que la germana de la Leti no s'ha suïcidat. Que s'ha mort d'una sobredosi. D'heroïna per ser més exactes i concrets. Ja sabeu que les fonts d'Un país de conya no acostumen a mentir ni a enganyar, però si us he de ser sincer, aquest cop no sé d'on poden haver obtingut la informació. Diríem que els meus cercles d'amistats i els dels meus informadors no s'acosten massa als de la família Real. I això que són tan campechanos... Qui no se'ls ha trobat mai mentre sortia d'algun port esportiu de Mallorca amb el seu iot?

Sigui com sigui estic convençut que aquesta serà una de les taques més grans i més fosques que quedaran en l'historial dels borbons actuals. Els mitjans s'han llençat a devorar el cadàver encara calent de la germana real i no tardarem en començar a sentir tot tipus d'especulacions. En aquest sentit jo ja he fet la meva petita aportació, i no seria d'estranyar que la meva teoria fos encertada. Dubto que una mare d'una filla de sis anys tingui prou valor per suicidar-se. En canvi, si que crec que pot caure en un espiral de consum de droga fàcil un cop disposa de tants diners com necessiti. De fet, cada any moren a Espanya més de 200 persones de sobredosi, i pel que diuen les estadístiques el país s'ha convertit en un niu de cocaïnomans.

Clar que això no serà res comparat amb Catalunya si el Govern de la Generalitat tira endavant amb el pla del Conseller d'Interior de legalitzar tots els estupefaents. No m'atreveixo a imaginar quina substància havia ingerit el marit de l'antisistema abans de fer aquestes declaracions tan alegres, però s'ha de reconèixer que cada dia que passa supera el seu propi llistó d'insensatesa. Legalitzar les drogues vol dir, d'entrada, convertir el país en el supermercat europeu de les substàncies prohibides. No cal dir que això estimularia molt el turisme, tot i que no sé si és el tipus de guiri què ens interessa. I l'altre tema és el dels proveïdors. Per què la droga no la fa arribar gent super maca, amb una clara voluntat d'integrar-se al país i d'estimular l'economia mitjançant la competitivitat.... No, no. La porta gent que va carregada d'armes, que no té dubtes en matar a qui faci falta per passar comptes i que no són ni votants d'Iniciativa.

Això sí, s'ha de reconèixer que en Saura és el conseller més flipant que ha tingut el Govern de la Generalitat.


unpaisdeconya@gmail.com